.PostBody {padding-right: 5px ;font-size: 9pt;font-family: tahoma;color;color:#f8f8f8;padding-top: 1px; padding-bottom: 2px;}

ایزد مهر............................................................................ تاریخ-سیاست-فرهنگ

تا ما هستیم ..................... ایران هست

به یزدان که گر ما خرد داشتیم......... کجا این سر انجام بد داشتیم

۴.۸.۸۷

صدای امریکا ، صدای تجزیه طلبان

صدای امریکا در نقش بی بی سی
فرمان آریا:تحلیل سیاسی: این روزها کسانی که اخبار و تازه های جهان را از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و برون مرزی نیز دنبال می کنند گواه دگردیسی های نوینی در بخش فارسی تلویزیون صدای امریکا هستند.نخستین دگرشد اساسی نبود برخی از مجریان و سردبیران همیشگی این تلویزیون است که دیگر به ندرت در برابر دوربین های این شبکه دیده می شوند و به نظر می رسد که به کل یا به جز از صحنه حذف شده اند.مورد دوم نوع برنامه ها و مهمانان حاضر در میزگردهای سیاسی می باشد.در این مورد نیز از برخی از میهمانان و مفسران سال های پیش به ندرت استفاده می شود و حضور افراد دیگر با طرز فکرهای متفاوت به وضوح مشاهده می گردد.
پیش از هر چیز نباید از خاطر فراموش کرد که تلویزیون صدای امریکا وابسته به دولت ایالات متحده است و بیشتر از هر چیز وادار است تا سیاست های این دولت را در نظر گرفته و تا جای ممکن اعمال نماید.مسئله "فروپاشی ایران از درون" نیز اکنون سال هاست که در دستور کار حکومت ایالات متحده به ویژه در میان اعضای حزب جمهوری خواه و جناح تندور آن (نئوکان ها) قرار دارد.واشنگتن رفته رفته در حال ناامید شدن از شیوه های اولیه براندازی جمهوری اسلامی است و این موضوع امریکایی ها را وا می دارد تا از راه سرمایه گذاری بر روی اقلیت های دینی و قومی در ایران وارد عمل شوند.بخش فارسی صدای امریکا نیز در همین راستا (به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی امریکا علیه جمهوری اسلامی) بدل شده است به بلندگوی خبر رسانی گروهک های قومی و منادی دفاع از آزادی به اصطلاح گروه های قومیتی در ایران.هرچند این تلویزیون و مجریان ایرانی آن سال ها در برابر چنین جریاناتی سکوت،بی تفاوتی و ... را ترجیح می دادند ولی به نظر می رسد تندروهای امریکایی از این مسئله بسیار ناخشنود شدند از این روزست که از سال گذشته تلاش هایی را در جهت برخی تغییرات در بخش فارسی و تهیه برخی برنامه ها در جهت تحریک افکار قومی در ایران از سوی این کانال آغاز شده است.

3 Comments:

At ۸/۲۲/۱۳۸۷, Blogger Ramin said...

از این نوشتارتان خیلی سپاسگزارم.
نیروهای بیگانه هیچ گاه در فکر بهبودی ایران زمین نیستند و نبودند. آن ها تکه تکه شدن ایران را می خوهند.

زنده و پاینده بادا ایران زمین.

 
At ۸/۲۳/۱۳۸۷, Blogger Izad Mehr said...

با درود به هموطن عزیزم رامین

خوش وقت شدم که مرا مورد مهر خود قرار داده و با این کلبهٔ حقیر سر میزنی.در این مورد فقط این صدای آمریکا تنها نیست، همانطور که در تارنگار خودت نوشتی‌ bbc نیز در این کار یاد طولائی دارد، بعد از خواندن مقالهٔ شما به سایت bbc رفتم و یک اعتراض به آنها نوشتم، ولی‌ جواب از هم اکنون قابل پیش بینی‌ است. در همین چند روز آیند قسمت سوم تاجیکان به روز خواهد شد.

با سپاس

 
At ۸/۲۳/۱۳۸۷, Blogger Ramin said...

Izad-e Mehr-e geraami,
puzesh mixwaaham, ke baa xatt-e Latin minavisam, vali alaan dar nazd-e raayaanah-ye xud nistam.

Lotf daarid, hamvatan-e arjmand. Bandah hamishah bah taarnegaar-e shomaa sari mizanam, gar chand nah har vaqt chizi aan jaa minavisam.

Az aan ke bah baxsh-e Farsi-ye BBC sari zadid-u e'teraazi naveshtid, xeyli sepaas gozaaram. IN jaaneb taa bah haal 2 naamah naveshtam, vali paasokhi dar nayaaftam.

Ba 'arz-e ehteraam-u alaaqamandi.

 

ارسال یک نظر

<< Home

http://www.kanoon-chang.com/sheet/goldendreams.mid